DRODZY RODZICE, UCZNIOWIE I NAUCZYCIELE!
Za nami jubileuszowy X Wiosenny Festyn Przedsiębiorczości. Po raz kolejny, dzięki Waszemu zaangażowaniu, kreatywności i szczodrości mogliśmy się świetnie bawić w gronie przyjaciół.
A działo się wyjątkowo dużo, jak przystało na jubileusz. Koncerty muzyczne, pokazy, konkursy i wiele innych atrakcji. Poszczególne klasy jak zwykle rywalizowały w konkursie o tytuł Najbardziej przedsiębiorczej klasy 2016 przygotowując stoiska, organizując różne atrakcje, zapraszając gości i gromadząc fundusze na rzecz szkoły. Zwycięska klasa zostanie wyłoniona w środę, 15 czerwca, po przeliczeniu zgromadzonych środków i rozstrzygnięciu konkursów.
Dziękuję wszystkim, którzy wsparli naszą inicjatywę i zaangażowali się we wspólną zabawę.
Przygotowaliśmy program, w którym każdy znalazł coś dla siebie.
Na stoiskach domowych kawiarenek znalazły się pyszne wypieki, przekąski i napoje. Zaprezentowaliśmy wyroby artystyczne wykonane przez naszych uczniów. Na stanowisku promocji można było skorzystać z usługi bezpłatnego pomiaru ciśnienia krwi i sprawdzenia poziomu glukozy. Z kolei harcerze udzielali instruktażu o zasadach udzielania pierwszej pomocy i RKO.
Najmłodsi znaleźli spokojny azyl w ogródku szkolnym. Pod opieką nauczycieli i harcerzy rozegrali partię „Chińczyka” za pomocą wielkich pluszowych pionków, wyczarowywali zwierzątka z baloników, malowali twarze kolorowymi farbkami.
Dla starszych i młodszych przygotowaliśmy grę w kule, turniej gry Rummikub oraz stanowiska strzeleckie. Przygotowaliśmy zajęcia, na których można było poznać zasady Nordic Walking, zdobyć tytuł STRONGMAN 2016 lub wziąć udział w ćwiczeniach TAI CHI. TAI CHI to starochińska gimnastyka zdrowotna, system opracowanych w XI wieku w Chinach harmonijnych, powolnych ruchów pozytywnie wpływających na poprawę i utrzymanie zdrowia fizycznego i psychicznego.
Festyn rozpoczęliśmy pokazem walki judo i jujitsu w wykonaniu uczniów naszego gimnazjum Mikołaja Nowaka i Aleksandra Kaczmarka. Mikołaj zdobył w tym roku I miejsce w VI Mistrzostwach Polski No Gi Jiu Jitsu, I miejsce Międzynarodowym Turnieju Brazylijskiego Jiu Jitsu DUKO CUP kategoria 55 kg „No Gi” i II w kategorii do 65kg. Natomiast Aleksander II miejsce w Międzynarodowym Turnieju Brazylijskiego Jiu Jitsu DUKO CUP kategoria 55 kg „No Gi” oraz III miejsce w kategorii do 65 kg.
Zaprosiliśmy mistrzów tańca towarzyskiego, zdobywców I miejsc w GD Dance Show 2016 GPP Ekstraklasa oraz Grand prix Polski FTS w tańcach standard i łacina. Miło nam poinformować, że jednym z wykonawców był uczeń naszego gimnazjum Daniel Zając!
Miłośnikom muzyki zaproponowaliśmy także występ chóru Gospel Joy, który gra i śpiewa wesołą, żywą muzykę gospel - czyli muzykę pochodzącą z czarnych, amerykańskich społeczności mówiącą o Bogu i ewangelii. Wykonawcy olśnili nas profesjonalnym brzmieniem, wielką pasją, niespotykaną radością i energią. Chór Gospel Joy jako jedyny polski chór gospel występował w USA, a także na prestiżowym Festiwalu Gospel w Amsterdamie. Jest zdobywcą I miejsca na Międzynarodowym Konkursie Chórów Gospel w Osieku. W 2013 roku został półfinalistą ogólnopolskiego konkursu „Mam Talent” w TVN. Gospel Joy jest chórem o charakterze ekumenicznym – śpiewają w nim zarówno katolicy, jak i protestanci.
Bardzo duże wrażenie wywarł na wszystkich występ zespołu skrzypcowego. Na scenę zaprpsiliśmy także szkolny zespół ACCELERANDO, zdobywców III miejsca na Konkursie Szkolnej Piosenki Dziecięcej i Młodzieżowej. Finał w ich wykonaniu okazał się fantastyczny, zakończony wspólnym występem z rozentuzjazmowaną publicznością.
Wiosenny Festyn Przedsiębiorczości był finałem projektu "Jak prowadzić przedsiębiorstwo?". Uczestniczący w nim uczniowie mięli możliwość sprawdzenia swoich umiejętności organizacyjnych, podejmowania samodzielnych decyzji, nawiązywania kontaktów z grupą, prezentacji własnych pomysłów i rozwiązań.
Walka toczyła się również między klasami, które jak co roku rywalizowały o tytuł „Najbardziej przedsiębiorczej klasy 2016”. Ciekawe, kto tym razem wygra?
Dziękujemy wszystkim za wspólne spędzenie czasu, za wsparcie i życzliwość. Mamy nadzieję, że miło będziecie wspominać przygotowane przez nas atrakcje.
Do zobaczenia za rok!!!
koordynator: p. Aldona Kwiecińska